banner
          English Version
Áñ÷éêÞ Óåëßäá
 

 

Δρ. ΑγγελικÞ ΦουστÜνα

ΕιδικÞ Παιδαγωγüς, ΕπιστημονικÞ συνεργÜτης και ΔιδÜσκουσα Πανεπιστημßου Αθηνþν, Επιμορφþτρια ενηλßκων Υπουργεßου ΔιοικητικÞς Μεταρρýθμισης και ΗλεκτρονικÞς ΔιακυβÝρνησης

Email: afousta@primedu.uoa.gr

 

 

 

Εßμαι συνεργÜτης του ΚÝντρου ΜελÝτης Ψυχοφυσιολογßας και Εκπαßδευσης του Πανεπιστημßου Αθηνþν απü την ßδρυσÞ του. ¸λαβα υποτροφßα επßδοσης απü το Ι. Κ.Υ. στη διÜρκεια των προπτυχιακþν μου σπουδþν στο Παιδαγωγικü ΤμÞμα ΔημοτικÞς Εκπαßδευσης του Πανεπιστημßου Αθηνþν, απü το οποßο αποφοßτησα με βαθμü ¶ριστα (9,16). Οι μεταπτυχιακÝς μου σπουδÝς εßναι στην ΕιδικÞ ΠαιδαγωγικÞ - ΠαιδαγωγικÞ Ψυχολογßα στο Παιδαγωγικü ΤμÞμα ΔημοτικÞς Εκπαßδευσης του Πανεπιστημßου Αθηνþν. ¸λαβα υποτροφßα απü την ΕυρωπαúκÞ ¸νωση για την εκπüνηση της ΔιδακτορικÞς μου ΔιατριβÞς με θÝμα την γνωστικÞ ανÜπτυξη των ευφυþν-χαρισματικþν μαθητþν. ¸χω ειδßκευση απü το Institute of Education του University of London στον σχεδιασμü εκπαιδευτικþν προγραμμÜτων για ευφυεßς – χαρισματικοýς μαθητÝς. ¹μουν  ΔιδÜσκουσα στο ΜαρÜσλειο Διδασκαλεßο του Πανεπιστημßου Αθηνþν απü το 2003 Ýως το 2011 στα αντικεßμενα: «Ψυχοφυσιολογßα» «Νευροφυσιολογßα-Νευροψυχολογßα» «Νευροφυσιολογßα του παιδιοý» «ΨυχικÝς διαταραχÝς παιδιþν κι εφÞβων», «ΠαιδαγωγικÞ ψυχολογßα των ατüμων με ειδικÝς εκπαιδευτικÝς ανÜγκες» και σε προπτυχιακü επßπεδο στο αντικεßμενο: «ΕιδικÞ ΠαιδαγωγικÞ για ΧαρισματικÜ παιδιÜ». ¸χω εργαστεß ως Εκπαιδευτικüς, ΕιδικÞ Παιδαγωγüς και προúσταμÝνη Παιδαγωγικþν τμημÜτων για ΑμΕΑ. ΣυνεργÜζομαι με Συμβοýλους ΓενικÞς και ΕιδικÞς ΑγωγÞς για την επιμüρφωση Εκπαιδευτικþν Α/θμιας και Β/θμιας εκπαßδευσης. Εßμαι επιμορφþτρια του Πανεπιστημßου Αθηνþν σε θÝματα ΕιδικÞς ΑγωγÞς και Εκπαßδευσης ευφυþν – χαρισματικþν μαθητþν. Ως ερευνÞτρια Ýχω συμμετÜσχει σε πλεßστα ΔιεθνÞ και Παγκüσμια ΣυνÝδρια ως εισηγÞτρια και μÝλος Επιστημονικþν Επιτροπþν. ¸χω υλοποιÞσει Ευρωπαúκü πρüγραμμα για τους ευφυεßς – χαρισματικοýς μαθητÝς και ερευνητικÜ προγρÜμματα του Πανεπιστημßου Αθηνþν. Εßμαι ΜÝλος της ΠαιδαγωγικÞς Εταιρεßας της ΕλλÜδος, του ΠανελλÞνιου Συλλüγου ΕιδικÞς ΑγωγÞς Π.Ε.Σ.Ε.Α. και της ΕπιστημονικÞς ΕπιτροπÞς του ΠανελλÞνιου Συλλüγου ΕιδικÞς ΑγωγÞς ΠΕΕΠ.

 

     
ΣπουδÝς:
Εξειδßκευση στον Σχεδιασμü Εκπαιδευτικþν ΠρογραμμÜτων για χαρισματικοýς μαθητÝς, ΠανεπιστÞμιο Λονδßνου, Ινστιτοýτο Εκπαßδευσης 2008  
     
ΔιδακτορικÞ ΔιατριβÞ
Παιδαγωγικü ΤμÞμα ΔημοτικÞς Εκπαßδευσης
ΠανεπιστÞμιο Αθηνþν
2002 - 2007  
     
Μεταπτυχιακü Πρüγραμμα Σπουδþν ΕιδικÞς ΠαιδαγωγικÞς και Ψυχολογßας
Παιδαγωγικü ΤμÞμα ΔημοτικÞς Εκπαßδευσης
ΠανεπιστÞμιο Αθηνþν
1995 - 2005  
     
Πτυχεßο Παιδαγωγικοý ΤμÞματος ΔημοτικÞς Εκπαßδευσης
ΠανεπιστÞμιο Αθηνþν
1991 - 1995  
     

Δημοσιεýσεις σε επιστημονικÜ περιοδικÜ με το σýστημα των κριτþν (αγγλüφωνες)

• Luwel, K., Foustana, A. Papadatos, Y., & Verschaffel, L. (2011). The role of intelligence and feedback in children’s strategic competence. Journal of Experimental Child Psychology, 108, 61-76.

• Luwel, K., Foustana, A. Onghena, P. and Verschaffel, L. (2013). The role of verbal and performance intelligence in children's strategy selection and execution. Learning and individual differences, Journal of Psychology and Education, 24, 134-138.


Δημοσιεýσεις σε επιστημονικÜ περιοδικÜ με το σýστημα των κριτþν (ελληνüφωνες)

•ΚολιÜδης, Ε., ΚουμπιÜς, Ε., ΦουστÜνα, Α. (2000). ΨυχολογικÞ αξιολüγηση αναγνωστικÞς ικανüτητας, μαθησιακþν δυσκολιþν και προβλημÜτων συμπεριφορÜς πÝντε παιδιþν με ΕξελικτικÞ Δυσφασßα στο τριμηνιαßο Επιστημονικü περιοδικü για την εκπαßδευση «ΘÝματα ΕιδικÞς ΑγωγÞς» που εκδßδει ο ΠανελλÞνιος Επιστημονικüς Σýλλογος ΕιδικÞς ΑγωγÞς (Π.Ε.Σ.Ε.Α.) τεýχος 11- Οκτþβριος-ΝοÝμβριος- ΔεκÝμβριος 2000.

• ΠαπαδÜτος, Γ., ΦουστÜνα Α., ΧατζημιχαÞλ Ε. (2003). ΜαθησιακÝς δυσκολßες παιδιþν με αισθητηριακÝς μειονεξßες στο περιοδικü κοινωνικοý προβληματισμοý και ενημÝρωσης «ΓÝφυρες επικοινωνßας» του ΚÝντρου Περßθαλψης Παßδων Λεχαινþν (ΚΕ.ΠΕ.Π. ΛΕΧΑΙΝΩΝ) αριθμüς τεýχους:1- ΔεκÝμβριος 2003.

     
Βιβλßα και κεφÜλαια σε βιβλßα
     

• ΠαπαδÜτος, Γ., ΦουστÜνα, Α., ΧατζημιχαÞλ, Ε. (2004). ΜαθησιακÝς δυσκολßες παιδιþν με αισθητηριακÝς μειονεξßες στο βιβλßο «ΙδεολογικÝς και ΕκπαιδευτικÝς διαστÜσεις των προβλημÜτων των ευπαθþν ομÜδων, Διαμüρφωση κοινωνικþν στÜσεων», ΚÝντρο Περßθαλψης παßδων, ΛεχαινÜ Ηλεßας.

• ΚανÜρη, Κ., Λαμπροποýλου, Α., ΦουστÜνα, Α., ΧατζημιχαÞλ, Ε. (2004). Πρüληψη και αναπηρßα, στο βιβλßο «ΙδεολογικÝς και ΕκπαιδευτικÝς διαστÜσεις των προβλημÜτων των ευπαθþν ομÜδων, Διαμüρφωση κοινωνικþν στÜσεων», ΚÝντρο Περßθαλψης παßδων, ΛεχαινÜ Ηλεßας.

• ΠαπαδÜτος, Γ., & ΦουστÜνα, Α. (2004). ΕφηβικÞ παραβατικÞ συμπεριφορÜ και χρÞση ουσιþν εξÜρτησης στο βιβλßο «ΙδεολογικÝς και ΕκπαιδευτικÝς διαστÜσεις των προβλημÜτων των ευπαθþν ομÜδων, Διαμüρφωση κοινωνικþν στÜσεων», ΚÝντρο Περßθαλψης παßδων, ΛεχαινÜ Ηλεßας.

• ΦουστÜνα, Α. (2006). ΓλωσσικÞ ανÜπτυξη και νοημοσýνη, στο βιβλßο «ΘÝματα Μαθησιακþν Δυσκολιþν και Δυσλεξßας», ΕπιμÝλεια ΠαπαδÜτος Γ., Εθνικü και Καποδιστριακü ΠανεπιστÞμιο Αθηνþν, ΚÝντρο ΜελÝτης Ψυχοφυσιολογßας και Εκπαßδευσης.

• ΦουστÜνα, Α., (2006). Δυσαριθμησßα: Ορισμοß, ΜορφÝς και κατηγορßες, ΕπιδημιολογικÜ δεδομÝνα, ΝευροψυχολογικÜ δεδομÝνα, Αιτιολογßα, ΓνωστικÝς διαδικασßες, ΧαρακτηριστικÜ, στο βιβλßο «ΘÝματα Μαθησιακþν Δυσκολιþν και Δυσλεξßας», ΕπιμÝλεια ΠαπαδÜτος Γ., Εθνικü και Καποδιστριακü ΠανεπιστÞμιο Αθηνþν, ΚÝντρο ΜελÝτης Ψυχοφυσιολογßας και Εκπαßδευσης.

• ΠαπαδÜτος, Γ., & ΦουστÜνα, Α. (2007). Η συμβολÞ των γενετικþν και οικογενειακþν παραγüντων στη δημιουργßα ιδιοφυþν ατüμων, στο βιβλßο Αναγνþριση, Τιμητικü αφιÝρωμα στον καθηγητÞ Θεüδωρο Γ. ΕξαρχÜκο (σ. 388-416), Εθνικü και Καποδιστριακü ΠανεπιστÞμιο Αθηνþν.

• ΦουστÜνα, Α. (2009). ΕυÜλωτες κοινωνικÝς ομÜδες. Μßα θεωρητικÞ προσÝγγιση ιδεολογικþν, κοινωνικþν, εκπαιδευτικþν ζητημÜτων. ΣυμμετοχÞ σε συλλογικü Ýργο. ΑθÞνα, Εκδ. Γρηγüρη.

• ΦουστÜνα, Α. (2012). «Η Ýννοια της Χαρισματικüτητας, η ÝκφρασÞ της στην προσχολικÞ ηλικßα και ο ρüλος της εκπαßδευσης», ΣυμμετοχÞ σε τρßτομο συλλογικü Ýργο με τßτλο: «ΒοÞθημα εκπαιδευτικοý μικρþν παιδιþν. Θεωρßα-ΠρÜξη» σελ. 67-74, 1ος τüμος.

• ΦουστÜνα, Α. & ΠαπαδÜτος, Γ. (2012). Ο ρüλος της ευφυÀας στον ανθρþπινο πολιτισμü, Η ευφυÀα ως πολιτισμικü, ψυχοφυσιολογικü και εκπαιδευτικü φαινüμενο. ΑθÞνα, Εκδ. Πεδßο,.

• ΦουστÜνα, Α. (2013). Η πρþτη μου ΓραμματικÞ. ΑθÞνα, Εκδ. ΠαιδαγωγικÞ.