• Sideridis, G. D. (2005). Προσανατολισμός στο στόχο, επίδοση και κατάθλιψη: Ενδείξεις για την αναθεωρημένη θεωρία των στόχων [Goal orientation, academic achievement, and depression: Evidence in favor of a revised goal theory framework]. Journal of Educational Psychology, 97, 366-375.
• Sideridis, G. D., Morgan, P., Botsas, G., Padeliadu, S., & Fuchs, D. (2006). Πρόβλεψη των μαθησιακών δυσκολιών από τη μεταγνώση, τα κίνητρα, τα συναισθήματα και την ψυχοπαθολογία: Μια ανάλυση ROC [Prediction of students with LD based on metacognition, motivation, emotions, and psychopathology: A ROC analysis.] Journal of Learning Disabilities, 39, 215-229.
• Protopapas, A., Sideridis, G. D., Simos, P., & Mouzaki, A. (2007). Η ανάπτυξη της λεξικής διαμεσολάβησης στη σχέση μεταξύ αποκωδικοποίησης και αναγνωστικής κατανόησης [The development of lexical mediation in the relationship between text comprehension and word reading skills in Greek.] Scientific Studies of Reading, 11, 165-197.
• Sideridis, G. D. (2007). Γιατί οι μαθητές-τριες με μαθησιακές δυσκολίες έχουν κατάθλιψη; Ένα μοντέλο ευπάθεις με την αξιολόγηση του προσανατολισμού στο στόχο [Why are students with learning disabilities depressed? A goal orientation model of depression vulnerability.] Journal of Learning Disabilities, 40, 526-539.
• Sideridis, G. D., Padeliadu, S, Antoniou F. (2008).Προκαταλήψεις εκπαιδευτεικών στην αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών: Μια εφαρμογή του πολύ-επίπεδου λογαριθμικού μοντέλου [Teacher biases in the identification of learning disabilities: An application of the multilevel logistic model]. Learning Disability Quarterly, 31, 199-209.
• Mouratidis, A., & Sideridis, G. D. (2009). Κοινωνικοί στόχοι: Η σχέση τους με την κοινωνική αποδοχή και τη μοναξιά [On social achievement goals: Their relations to peer acceptance, classroom belongingness and perceptions of loneliness.] Journal of Experimental Education, 77, 285-307.
• Protopapas, A., Sideridis, G., Mouzaki, A., & Simos, P. (2011). Η παρουσία του φαινομένου «Μάθιου» στην ανάγνωση: Μύθος ή πραγματικότητα; [The presence of Matthew effects in reading: Myth or reality?] Journal of Learning Disabilities.
• Sideridis, G. D., & Kaplan, A. (2011). Προσανατολισμοί στο στόχο και επιμονή: Ο ρόλος των επιτυχιών και των αποτυχιών [Achievement goal orientations and persistence across tasks: The roles of failure and success]. Journal of Experimental Education, 79, 429-451.
• Mouratidis, A., Vansteenkiste, M., Lens, W., & Sideridis, G. D. (2011). Η αλληλεπίδραση προσανατολισμού στο στόχο και κινητήριου περιβάλλοντος: Μια πολυεπίπεδη ανάλυση στη φυσική αγωγή [The interplay between achievement goals and motivation environment: A multilevel analysis of between-students’ differences and within-students variation in intrinsic motivation in the physical education class.] Journal of Educational Psychology, 103, 353-366.
• Morgan, P., Sideridis, G. D., & Youja, Z. (2012). Αυξηση της αναγνωστικής ευχαίρειας σε μαθητές-τριες με μαθησιακές δυσκολίες: Μια μετά-ανάλυση των ερευνών με μεθοδολογία ενός ατόμου [Increasing oral reading fluency by students with learning disabilities: A meta-analysis of the single-subject literature]. Journal of Special Education, 46, 94-116.
• Sideridis, G. D. & Padeliadu, S. (2013). Δημιουργία μιας σύντομης αξιολόγησης των μαθησιακών δυσκολιών: Μια εφαρμογή με το μοντέλο Rasch [Creating a brief rating scale for the assessment of learning disabilities: An Application of the Rasch model]. Journal of Learning Disabilities, 46, 115-132.
• Stamovlassis, D., & Sideridis, G. D. (2013). Υποχρέωση προσέγγιση και αποφυγή: Μπορεί μια καταστροφική σχέση να εξηγήσει τη λειτουργία τους; [Ought approach and ought avoidance: Can a catastrophe explain their functioning?] Nonlinear Dynamics Psychology and Life Sciences, 18, 67-90.
• Mavropoulou, S., & Sideridis, G. D. (2014). Στάσεις προς τον αυτισμό μετά από επαφή [Attitudes toward ASD as a function of contact]. Journal of Autism and Developmental Disorders, 44, 1867-1885.
• Sideridis, G. D., Simos, P., Papanicolaou, A., & Fletcher, J. (2014). Η χρήση των επιβεβαιωτικών παραγοντικών μοντέλων στην αξξιολόγηση της λειτουργίας του εγκεφάλου: Ανάλυση μεγεθών του δείγματος [On the use of SEM for evaluating functional connectivity in the brain: Sample size considerations.] Educational and Psychological Measurement, 74, 733-758.
• Sideridis, G. D., Tsaousis, I., & Katsis, A. (2014). Μια προσπάθεια να μειωθεί το συστηματικό στατιστικό σφάλμα με την χρήση των μοντέλων HGLM [An attempt to lower sources of systematic measurement error using hierarchical generalized linear modelling]. Journal of Applied Measurement, 15, 1-24.
|