banner
          English Version
Αρχική Σελίδα
 

 

Δρ Γεώργιος Δ. Σιδερίδης

 

Αναπληρωτής καθηγητής στον Τομέα Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, ΦΕΚ: Παιδαγωγική Ψυχολογία: Ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις παιδιών και Αμέα.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Email: gsideridis@primedu.uoa.gr

Ο Γεώργιος Σιδερίδης είναι αναπληρωτής καθηγητής εκπαιδευτικής ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Στο παρελθόν ήταν επίκουρος καθηγητής μεθοδολογίας της έρευνας στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και αναπληρωτής καθηγητής στο ίδιο αντικείμενο στο Πανεπιστήμιο της Μασσαχουσέτης στη Βοστώνη. Πραγματοποίησε διδακτορικές σπουδές (Ph.D.) στην αναπτυξιακή και παιδική ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο του Κάνσας και μεταδιδακτορικές σπουδές στην εκπαιδευτική ψυχολογία στο ΑΠΘ (με υποτροφία του ΙΚΥ). Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται (α) στα κίνητρα και συναισθήματα στις μαθησιακές δυσκολίες και (β) στη μελέτη του συστηματικού στατιστικού σφάλματος της μέτρησης. Έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 100 εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές σε περιοδικά όπως τα Journal of Educational Psychology, Journal of Learning Disabilities, και Journal of Special Education.  Είναι βοηθός εκδότη (associate editor) στο περιοδικό Hellenic Journal of Psychology, και μέλος εκδοτικών επιτροπών (Editorial Board) στα περιοδικά Journal of Learning Disabilities, Exceptional Children, Remedial and Special Education, Learning Disabilities Research and Practice, Assessment for Effective Interventions, Reading and Writing Quarterly, Psicothema, European Journal of Education and Psychology, και Ψυχολογία. Έχει επίσης διατελέσει και εκδότης ειδικών εκδόσεων στα περιοδικά Journal of Learning Disabilities, Behavioral Disorders, International Journal of Educational Research και Learning Disability Quarterly.

     
Σπουδές:

Διδακτορικό στην Αναπτυξιακή και Παιδική Ψυχολογία
Πανεπιστήμιο του Κάνσας

   

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα (Master of Science) στα Παιδαγωγικά
Πανεπιστήμιο του Κάνσας

   

Πτυχίο στη Φυσική Αγωγή Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

   

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις (Ν=15)

• Sideridis, G. D. (2005). Προσανατολισμός στο στόχο, επίδοση και κατάθλιψη: Ενδείξεις για την αναθεωρημένη θεωρία των στόχων [Goal orientation, academic achievement, and depression: Evidence in favor of a revised goal theory framework]. Journal of Educational Psychology, 97, 366-375.

• Sideridis, G. D., Morgan, P., Botsas, G., Padeliadu, S., & Fuchs, D. (2006). Πρόβλεψη των μαθησιακών δυσκολιών από τη μεταγνώση, τα κίνητρα, τα συναισθήματα και την ψυχοπαθολογία: Μια ανάλυση ROC [Prediction of students with LD based on metacognition, motivation, emotions, and psychopathology: A ROC analysis.] Journal of Learning Disabilities, 39, 215-229.

• Protopapas, A., Sideridis, G. D., Simos, P., & Mouzaki, A. (2007). Η ανάπτυξη της λεξικής διαμεσολάβησης στη σχέση μεταξύ αποκωδικοποίησης και αναγνωστικής κατανόησης [The development of lexical mediation in the relationship between text comprehension and word reading skills in Greek.] Scientific Studies of Reading, 11, 165-197.

• Sideridis, G. D. (2007). Γιατί οι μαθητές-τριες με μαθησιακές δυσκολίες έχουν κατάθλιψη; Ένα μοντέλο ευπάθεις με την αξιολόγηση του προσανατολισμού στο στόχο [Why are students with learning disabilities depressed? A goal orientation model of depression vulnerability.] Journal of Learning Disabilities, 40, 526-539.

• Sideridis, G. D., Padeliadu, S, Antoniou F. (2008).Προκαταλήψεις εκπαιδευτεικών στην αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών: Μια εφαρμογή του πολύ-επίπεδου λογαριθμικού μοντέλου [Teacher biases in the identification of learning disabilities: An application of the multilevel logistic model]. Learning Disability Quarterly, 31, 199-209.

• Mouratidis, A., & Sideridis, G. D. (2009). Κοινωνικοί στόχοι: Η σχέση τους με την κοινωνική αποδοχή και τη μοναξιά [On social achievement goals: Their relations to peer acceptance, classroom belongingness and perceptions of loneliness.] Journal of Experimental Education, 77, 285-307.

• Protopapas, A., Sideridis, G., Mouzaki, A., & Simos, P. (2011). Η παρουσία του φαινομένου «Μάθιου» στην ανάγνωση: Μύθος ή πραγματικότητα; [The presence of Matthew effects in reading: Myth or reality?] Journal of Learning Disabilities.

• Sideridis, G. D., & Kaplan, A. (2011). Προσανατολισμοί στο στόχο και επιμονή: Ο ρόλος των επιτυχιών και των αποτυχιών [Achievement goal orientations and persistence across tasks: The roles of failure and success]. Journal of Experimental Education, 79, 429-451.

• Mouratidis, A., Vansteenkiste, M., Lens, W., & Sideridis, G. D. (2011). Η αλληλεπίδραση προσανατολισμού στο στόχο και κινητήριου περιβάλλοντος: Μια πολυεπίπεδη ανάλυση στη φυσική αγωγή [The interplay between achievement goals and motivation environment: A multilevel analysis of between-students’ differences and within-students variation in intrinsic motivation in the physical education class.] Journal of Educational Psychology, 103, 353-366.

• Morgan, P., Sideridis, G. D., & Youja, Z. (2012). Αυξηση της αναγνωστικής ευχαίρειας σε μαθητές-τριες με μαθησιακές δυσκολίες: Μια μετά-ανάλυση των ερευνών με μεθοδολογία ενός ατόμου [Increasing oral reading fluency by students with learning disabilities: A meta-analysis of the single-subject literature]. Journal of Special Education, 46, 94-116.

• Sideridis, G. D. & Padeliadu, S. (2013). Δημιουργία μιας σύντομης αξιολόγησης των μαθησιακών δυσκολιών: Μια εφαρμογή με το μοντέλο Rasch [Creating a brief rating scale for the assessment of learning disabilities: An Application of the Rasch model]. Journal of Learning Disabilities, 46, 115-132.

• Stamovlassis, D., & Sideridis, G. D. (2013). Υποχρέωση προσέγγιση και αποφυγή: Μπορεί μια καταστροφική σχέση να εξηγήσει τη λειτουργία τους; [Ought approach and ought avoidance: Can a catastrophe explain their functioning?] Nonlinear Dynamics Psychology and Life Sciences, 18, 67-90.

• Mavropoulou, S., & Sideridis, G. D. (2014). Στάσεις προς τον αυτισμό μετά από επαφή [Attitudes toward ASD as a function of contact]. Journal of Autism and Developmental Disorders, 44, 1867-1885.

• Sideridis, G. D., Simos, P., Papanicolaou, A., & Fletcher, J. (2014). Η χρήση των επιβεβαιωτικών παραγοντικών μοντέλων στην αξξιολόγηση της λειτουργίας του εγκεφάλου: Ανάλυση μεγεθών του δείγματος [On the use of SEM for evaluating functional connectivity in the brain: Sample size considerations.] Educational and Psychological Measurement, 74, 733-758.

• Sideridis, G. D., Tsaousis, I., & Katsis, A. (2014). Μια προσπάθεια να μειωθεί το συστηματικό στατιστικό σφάλμα με την χρήση των μοντέλων HGLM [An attempt to lower sources of systematic measurement error using hierarchical generalized linear modelling]. Journal of Applied Measurement, 15, 1-24.