• Sideridis, G. D. (2005). Προσανατολισμüς στο στüχο, επßδοση και κατÜθλιψη: Ενδεßξεις για την αναθεωρημÝνη θεωρßα των στüχων [Goal orientation, academic achievement, and depression: Evidence in favor of a revised goal theory framework]. Journal of Educational Psychology, 97, 366-375.
• Sideridis, G. D., Morgan, P., Botsas, G., Padeliadu, S., & Fuchs, D. (2006). Πρüβλεψη των μαθησιακþν δυσκολιþν απü τη μεταγνþση, τα κßνητρα, τα συναισθÞματα και την ψυχοπαθολογßα: Μια ανÜλυση ROC [Prediction of students with LD based on metacognition, motivation, emotions, and psychopathology: A ROC analysis.] Journal of Learning Disabilities, 39, 215-229.
• Protopapas, A., Sideridis, G. D., Simos, P., & Mouzaki, A. (2007). Η ανÜπτυξη της λεξικÞς διαμεσολÜβησης στη σχÝση μεταξý αποκωδικοποßησης και αναγνωστικÞς κατανüησης [The development of lexical mediation in the relationship between text comprehension and word reading skills in Greek.] Scientific Studies of Reading, 11, 165-197.
• Sideridis, G. D. (2007). Γιατß οι μαθητÝς-τριες με μαθησιακÝς δυσκολßες Ýχουν κατÜθλιψη; ¸να μοντÝλο ευπÜθεις με την αξιολüγηση του προσανατολισμοý στο στüχο [Why are students with learning disabilities depressed? A goal orientation model of depression vulnerability.] Journal of Learning Disabilities, 40, 526-539.
• Sideridis, G. D., Padeliadu, S, Antoniou F. (2008).ΠροκαταλÞψεις εκπαιδευτεικþν στην αξιολüγηση των μαθησιακþν δυσκολιþν: Μια εφαρμογÞ του πολý-επßπεδου λογαριθμικοý μοντÝλου [Teacher biases in the identification of learning disabilities: An application of the multilevel logistic model]. Learning Disability Quarterly, 31, 199-209.
• Mouratidis, A., & Sideridis, G. D. (2009). Κοινωνικοß στüχοι: Η σχÝση τους με την κοινωνικÞ αποδοχÞ και τη μοναξιÜ [On social achievement goals: Their relations to peer acceptance, classroom belongingness and perceptions of loneliness.] Journal of Experimental Education, 77, 285-307.
• Protopapas, A., Sideridis, G., Mouzaki, A., & Simos, P. (2011). Η παρουσßα του φαινομÝνου «ΜÜθιου» στην ανÜγνωση: Μýθος Þ πραγματικüτητα; [The presence of Matthew effects in reading: Myth or reality?] Journal of Learning Disabilities.
• Sideridis, G. D., & Kaplan, A. (2011). Προσανατολισμοß στο στüχο και επιμονÞ: Ο ρüλος των επιτυχιþν και των αποτυχιþν [Achievement goal orientations and persistence across tasks: The roles of failure and success]. Journal of Experimental Education, 79, 429-451.
• Mouratidis, A., Vansteenkiste, M., Lens, W., & Sideridis, G. D. (2011). Η αλληλεπßδραση προσανατολισμοý στο στüχο και κινητÞριου περιβÜλλοντος: Μια πολυεπßπεδη ανÜλυση στη φυσικÞ αγωγÞ [The interplay between achievement goals and motivation environment: A multilevel analysis of between-students’ differences and within-students variation in intrinsic motivation in the physical education class.] Journal of Educational Psychology, 103, 353-366.
• Morgan, P., Sideridis, G. D., & Youja, Z. (2012). Αυξηση της αναγνωστικÞς ευχαßρειας σε μαθητÝς-τριες με μαθησιακÝς δυσκολßες: Μια μετÜ-ανÜλυση των ερευνþν με μεθοδολογßα ενüς ατüμου [Increasing oral reading fluency by students with learning disabilities: A meta-analysis of the single-subject literature]. Journal of Special Education, 46, 94-116.
• Sideridis, G. D. & Padeliadu, S. (2013). Δημιουργßα μιας σýντομης αξιολüγησης των μαθησιακþν δυσκολιþν: Μια εφαρμογÞ με το μοντÝλο Rasch [Creating a brief rating scale for the assessment of learning disabilities: An Application of the Rasch model]. Journal of Learning Disabilities, 46, 115-132.
• Stamovlassis, D., & Sideridis, G. D. (2013). ΥποχρÝωση προσÝγγιση και αποφυγÞ: Μπορεß μια καταστροφικÞ σχÝση να εξηγÞσει τη λειτουργßα τους; [Ought approach and ought avoidance: Can a catastrophe explain their functioning?] Nonlinear Dynamics Psychology and Life Sciences, 18, 67-90.
• Mavropoulou, S., & Sideridis, G. D. (2014). ΣτÜσεις προς τον αυτισμü μετÜ απü επαφÞ [Attitudes toward ASD as a function of contact]. Journal of Autism and Developmental Disorders, 44, 1867-1885.
• Sideridis, G. D., Simos, P., Papanicolaou, A., & Fletcher, J. (2014). Η χρÞση των επιβεβαιωτικþν παραγοντικþν μοντÝλων στην αξξιολüγηση της λειτουργßας του εγκεφÜλου: ΑνÜλυση μεγεθþν του δεßγματος [On the use of SEM for evaluating functional connectivity in the brain: Sample size considerations.] Educational and Psychological Measurement, 74, 733-758.
• 15. Sideridis, G. D., Tsaousis, I., & Katsis, A. (2014). Μια προσπÜθεια να μειωθεß το συστηματικü στατιστικü σφÜλμα με την χρÞση των μοντÝλων HGLM [An attempt to lower sources of systematic measurement error using hierarchical generalized linear modelling]. Journal of Applied Measurement, 15, 1-24.
|